czwartek, 11 grudnia 2014

Święta tuż tuż – nie zapominajmy o kręgosłupie!



Święta tuż tuż – nie zapominajmy o kręgosłupie!

Pomyśl o kręgosłupie, gdy zabierasz się do sprzątania..



Sprzątanie to wbrew pozorom ciężka praca fizyczna, dlatego warto ułatwiać sobie trudniejsze czynności. Zaopatrz się w długą rurę do odkurzacza, a do mycia podłogi używaj mopa, tak aby uniknąć niepotrzebnego pochylania się. Pamiętaj, że podczas schylania się na odcinek lędźwiowy kręgosłupa wywierany jest nacisk 150-200kg, a  siedząc osiąga on nawet 300kg! Jeśli musisz coś podnieść, pamiętaj aby ugiąć nogi w kolanach, a plecy trzymaj wyprostowane. Przy wieszaniu firanek lub porządkowaniu położonych wysoko półek, nie wspinaj się na palcach. Zamiast tego użyj drabiny lub krzesła. Kiedy wykonujesz czynności, które wymagają długotrwałego stania jak prasowanie lub zmywanie naczyń zwróć uwagę czy przestępujesz z nogi na nogę. Jeśli - tak - musisz udać się do specjalisty aby sprawdził ustawienie twojej miednicy. Generalnie powinieneś spokojnie wytrzymać pozycję stojącą nawet kilka godzin bez większych problemów. Przerzucanie ciężaru z nogi na nogę świadczy o zaburzeniu w obrębie stawów krzyżowo-biodrowych. Nie wolno lekceważyć tych objawów, taki stan rzeczy jest bezpośrednią przyczyną powstawania rwy kulszowej.
Nie zapominaj o odpoczynku!
Nie przemęczaj swojego organizmu długotrwałym wykonywaniem obowiązków. Pamiętaj, żeby robić przerwy w pracy. Dla Twojego kręgosłupa wskazane jest leżenie na plecach przez 15-20 minut na rozłożonej na podłodze macie. Rozluźnisz w ten sposób wszystkie partie ciała. Dobrym pomysłem jest również spacer na świeżym powietrzu, czy też odprężająca kąpiel.





2 komentarze:

  1. Niestety ból kręgosłupa to u mnie codzienność. Mam siedzącą pracę i pomimo tego, że kilka razy wstaję od biurka to wieczorem przeraźliwie bolą mnie lędźwie. Zastanawiam się teraz czy kupić materac ortopedyczny bo słyszałam że pomaga przy różnych bólach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proponuje najpierw udać się do specjalisty, który poprawi ustawienie całego ciała i uruchomi zablokowane stawy.
    Bez tego sam materac nie pomoże. Ponadto mogą być również spięte mięśnie, które trzeba rozliźnić.

    OdpowiedzUsuń